Zalanie tunelu pod Tamizą
Eurostar, obsługujący ważne połączenia z Londynu do Paryża, Brukseli i Amsterdamu, wyraził rano nadzieję na wznowienie usług w późniejszym terminie. Jednak, niestety, odwołano wszystkie 41 pociągów, co wprowadziło pasażerów w chaos. Zakłócenia w podróżach dotknęły wielu pasażerów, w tym Nicole i Christophera Carrerę, którzy planowali sylwestrową wycieczkę do Disneylandu w Paryżu. Ich plany zostały „zrujnowane”, a próba zmiany rezerwacji na niedzielny wyjazd była jedynym rozwiązaniem. Choć Eurostar zapewnia pełny zwrot kosztów lub wymianę, wielu podróżnych musi zmagać się z utrudnieniami.
Odwołanie połączeń z i do London St Pancras
Eurostar, tłumacząc sytuację, podkreśla, że bezpieczeństwo pasażerów jest ich priorytetem numer jeden. Mimo niedogodności, firma stara się wesprzeć klientów na stacjach, a dotknięci klienci mają prawo do pełnego zwrotu kosztów lub wymiany. Spółka HS1, obsługująca tor, informuje, że prace inżynieryjne trwają, ale ilość wody była „bezprecedensowa”. Mimo to, pompy i cysterny są już na miejscu, a poziom wody obniża się. Oczekuje się, że sytuacja wróci do normy po usunięciu wody z tunelu.
Zalanie tunelu pod Tamizą sparaliżowało noworoczne podróże Eurostar, wprowadzając pasażerów w nieoczekiwane utrudnienia. Choć firma zapewnia wsparcie i zwrot kosztów, chaos w podróżach stawia pytanie o przygotowanie infrastruktury do takich sytuacji awaryjnych.
Travellers have been left stranded in Paris after Eurostar cancellations due to flooding in the tunnels near London.
— Sky News (@SkyNews) December 30, 2023
Read more: https://t.co/S0cUPkC5Zk pic.twitter.com/RcOs6tc6xB
Eurostar cancels all services to and from London today after a tunnel under the Thames flooded, leaving thousands stranded https://t.co/58XUoiVbgU
— BBC Breaking News (@BBCBreaking) December 30, 2023
Źródło: BBC, X, Trybuna Polska