Śmiertelna niebezpieczeństwa dla pasażerów na gapę
Pasażerowie, którzy decydują się na podróż w podwoziach i ładowniach samolotów, narażeni są na skrajnie niskie temperatury, sięgające od minus 50 do minus 60 stopni Celsjusza oraz na brak dostępu do tlenu. To niebezpieczne warunki, które stawiają pod znakiem zapytania, jak taki incydent mógł mieć miejsce w dobie ścisłych procedur bezpieczeństwa. Nie jest to pierwszy taki przypadek – w przeszłości zdarzały się sytuacje, gdzie pasażerowie próbowali przetrwać lot w podwoziu samolotu. Na przykład w 2019 roku doszło do tragicznego zdarzenia w Londynie, kiedy ciało pasażera na gapę spadło z samolotu. Wcześniejsze incydenty rzucają światło na potrzebę bardziej restrykcyjnych środków bezpieczeństwa wokół podwozi samolotów.
Pasażer na gapę podróżował z Algierii
Incydent na lotnisku Orly kładzie nacisk na kwestię bezpieczeństwa podróży lotniczej, szczególnie dla tych, którzy desperacko decydują się na niebezpieczną formę transportu w podwoziu samolotu. Dramatyczna sytuacja stawia pod znakiem zapytania procedury i polityki linii lotniczych.
Tragiczne wydarzenia na lotnisku Orly przypominają nam o istotności bezpieczeństwa w transporcie lotniczym. Incydent ten jest bodźcem do głębszych analiz procedur, mających na celu ochronę życia pasażerów. Podejrzenie, że ktoś decyduje się na podróż w podwoziu samolotu, wymaga zdecydowanych działań w zakresie nadzoru i zapobiegania.
A stowaway was found alive but in critical condition in the wheel well of an Air Algeria Boeing 737-8D6 aircraft (7T-VKQ) at Paris Orly airport (ORY) on Thursday morning.
— FL360aero (@fl360aero) December 28, 2023
Aircraft came from the Western Algerian town of Oran (ORN),a two-and-a-half hour flight AH1060 from Paris. pic.twitter.com/R5lgZkkI41
Źródło: CNN, X, Trybuna Polska