Rozpoczynające się od tego poniedziałkowego wieczoru prace na tzw. Riedbahn między Frankfurtem a Mannheim potrwają pięć miesięcy. W tym czasie trasa będzie całkowicie zamknięta i poddana intensywnym pracom budowlanym, które będą cztery razy bardziej intensywne niż zazwyczaj. Codziennie na tej trasie występowały przynajmniej jedno zakłócenie wpływające na ruch pociągów. Problemy na tym odcinku często mają reperkusje w skali całego kraju, powodując opóźnienia także w miastach takich jak Hamburg czy Stuttgart.
Przekierowania i opóźnienia w ruchu pociągów
Podczas zamknięcia Riedbahn, około dwie trzecie pociągów ICE i IC w ruchu dalekobieżnym będzie kierowane na trasy alternatywne przez Mainz i Worms (Ludwigsbahn) lub przez Darmstadt i Heidelberg (Main-Neckar-Bahn) do Mannheim. Dla pasażerów oznacza to wydłużenie czasu podróży o około pół godziny. Pozostała jedna trzecia pociągów zostanie odwołana lub skierowana na inne trasy.
Regionalne utrudnienia w podróży
W ruchu regionalnym wszystkie pociągi zostaną odwołane. Pasażerowie będą musieli przesiąść się na zastępczy transport autobusowy. Deutsche Bahn zakupiła na ten cel 150 autobusów przegubowych i międzymiastowych. Łącznie utworzono 13 linii autobusowych, które będą kursować co 30 minut.
Zakres modernizacji
Deutsche Bahn planuje zainstalować 140 kilometrów nowych sieci trakcyjnych, 150 rozjazdów, 265 000 podkładów kolejowych oraz 120 kilometrów torów. Dodatkowo, na trasie zostanie zainstalowana nowa technika sygnalizacyjna i nastawnicza, a 20 stacji kolejowych zostanie zmodernizowanych. Szacowany koszt tego przedsięwzięcia wynosi 1,3 miliarda euro, co znacząco przekracza początkowe założenia budżetowe.
Źródło: tag24.de , https://jobcenter-immobilien.de/infos - informationen Frankfurt am Main