Rebranding i plany na szeroką dystrybucję franszyzy po wszystkich zakątkach Rosji
Od 12 czerwca Rosjanie mają swoją własną sieć restauracji typu fast food. Oczywiście jest ona całkowicie oparta na logistycznych i organizacyjnych fundamentach sieci McDonald’s, która ogłosiła, że nie będzie działała już w tym kraju.
„Wkusno i toczka”, czyli pyszne i kropka
Nazwa nowej rosyjskiej sieci fast food, to „Wkusno i toczka”, czyli pyszne i kropka. Sieć restauracji w pełni polega na pozostawionych przez McDonald’s lokalach, a także sieci logistycznej i dystrybucyjnej. Rebranding obejmował tylko i wyłącznie logo, a także zmienił lekko wystrój sieciówkowych restauracji. Co ciekawe, dziennikarze dostrzegli, że logo „Wkusno i Toczka” niezwykle mocno przypomina logo portugalskiej firmy, która zajmuje się… produkcją paszy dla świń! Mowa o firmie Matomix, która produkuje pożywienie dla zwierząt.
Warto zaznaczyć, że według odważnych planów właścicieli sieci, w ten weekend wystartowało 850 restauracji, zaś za niedługo ma powstać ich aż 1000.