Po pierwsze, porozmawiajmy o projekcie internetowym, a nie o stronie internetowej, ponieważ jest to podstawa dla innych możliwości rozwoju; od sieci społecznościowych do kampanii reklamowych, od e-commerce do analizy naszych wirtualnych klientów.
DLACZEGO OBECNOŚĆ W SIECI JEST TAK WAŻNA?
Strona internetowa komunikuje rzetelność, profesjonalizm i prestiż firmy, komunikaty są jasne i natychmiastowe. Ponadto, ci, którzy są obecni w Internecie, z pewnością mają więcej korzyści niż ci, którzy nie są, a nieobecność w sieci oznacza, że ich nieobecność jest znana. Ile razy, zanim kupiliśmy produkt lub wybraliśmy tę firmę, a nie tę, której szukaliśmy w sieci? Nie znalezienie ich grozi skatalogowaniem go jako wstecznego i niezaktualizowanego.
POZWALA NA NATYCHMIASTOWĄ KOMUNIKACJĘ Z TWOIMI KLIENTAMI
Dynamiczna strona jest niezwykle elastyczna i może być aktualizowana w dowolnym momencie z dowolnego komputera bez konieczności instalowania określonych programów, takich jak nasza darmowa strona prawnika. Udowodniono, że przed każdym zakupem produktu lub usługi klient jest informowany. Ponadto, w przeciwieństwie do strony w gazecie lub billboardu na ulicy, treść strony opublikowana wczoraj będzie zawsze dostępna i dobrze widoczna dzisiaj.
ZAWSZE DOSTĘPNY
Jesteś widoczny wszędzie i zawsze osiągalny, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku włączając w to dni wolne od pracy. Strona jest przestrzenią, wizytówką, sklepem, który jest zawsze otwarty i zawsze można go odwiedzić, o każdej porze dnia i nocy, w święta i dni powszednie, gdziekolwiek na świecie, granice są wymazywane, pozostawiając maksymalną swobodę użytkownikom.
NISKI KOSZT W PORÓWNANIU Z INNYMI FORMAMI KOMUNIKACJI
Jest to inwestycja we własny wizerunek, a koszt jest znacznie mniejszy niż reklama w drukowanej gazecie, z małą różnicą - gazetę wyrzuca się następnego dnia.
WRAŻENIA UŻYTKOWNIKA I EFEKT GRAFICZNY
Strona musi zawierać użyteczne i istotne informacje dla odwiedzającego, ale musi też robić ukłon w stronę grafiki, która dziś jest podstawą tak samo jak treść. Stara grafika nie robi dobrego wrażenia na odwiedzającym, który szuka informacji o firmie. Strona ubrana w staromodny, staroświecki strój daje szkodliwe poczucie zaniedbania wizerunku firmy. Możliwości oferowane przez dzisiejsze narzędzia internetowe są niesamowite, przy użyciu odpowiedniej grafiki, możliwe jest tworzenie stron internetowych z filmami, zdjęciami i animacjami, aby stworzyć prawdziwe multimedialne doświadczenie z silnym zaangażowaniem.
3 WSKAZÓWKI JAK NAJLEPIEJ WYRÓŻNIĆ SIĘ W SIECI
Ponieważ Internet jest częścią codziennego życia konsumentów, firmy nie przegapiły okazji, aby zaznaczyć swoją obecność w nim poprzez oferowanie sklepów internetowych. Ale jeśli konkurencja jest już silna w terenie, to jest ona również silna w sieci. Stąd znaczenie poszukiwania najlepszych sposobów, aby wyróżnić się w Internecie. Aby to zrobić, oto trzy wskazówki, które powinieneś wziąć pod uwagę.
1. STWÓRZ STRONĘ INTERNETOWĄ Z ODPOWIEDNIĄ TREŚCIĄ.
Czy Twoja firma jest w świecie zdrowia, lub mody, motoryzacji, lub ubezpieczenia, aby wymienić tylko kilka przykładów, na pewno zrozumiałeś przez jakiś czas teraz, że bycie obecnym w sieci stało się niezbędne do rozwoju? Dlatego też stworzenie strony internetowej jest obecnie kluczowe, aby móc lepiej dotrzeć do konsumentów. Ale to nie wystarczy. Musisz również wyróżniać się z tłumu, ponieważ konkurencja również posiada własne strony internetowe, na których oferuje swoje produkty i usługi.
Jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić jest oferowanie odpowiednich treści. Innymi słowy, musisz zaoferować internautom różne treści, które dadzą im możliwość lepszego poznania lub wzbudzą ich ciekawość. To daje Ci możliwość lepszego dotarcia do klientów i potencjalnych klientów. Ale trzeba też wziąć pod uwagę wpływ starannej treści na SEO. Rzeczywiście, algorytmy wyszukiwarek, zwłaszcza Google, są teraz w stanie wyróżnić treści wysokiej jakości. Masz wszystko do zyskania, oferując tego rodzaju treści.
2. POSTAW NA "USER EXPERIENCE", ABY WYRÓŻNIĆ SIĘ W INTERNECIE.
Doświadczenie użytkownika jest kluczowe dla każdej firmy, która naprawdę chce zostać zauważona. Niezależnie od tego, czy klient jest zadowolony, czy nie, będzie chciał dać o tym znać. Dlatego tak ważne jest, aby zbliżyć się do klientów i zaoferować im spersonalizowane doświadczenie, które poprowadzi ich przez proces zakupu. Możesz to zrobić na przykład poprzez ton, jakiego używasz na swojej stronie internetowej lub prezentując swój produkt, lub usługi w ich najlepszym świetle.
Dzięki takiej personalizacji Twoi konsumenci będą zadowoleni i będą o Tobie mówić w swoim otoczeniu. Ale jeśli nie, bycie blisko nich daje ci możliwość odpowiedniego towarzyszenia im. Jest to jeden z powodów, dla których coraz więcej firm już od jakiegoś czasu stosuje chat boty na swoich stronach internetowych. Dzięki temu mogą doradzać swoim klientom, ale także pomagać im w obsłudze posprzedażowej.
3. USTAW REGULARNE OBSERWOWANIE CEN, ABY WIEDZIEĆ, JAKIE SĄ CENY NA RYNKU.
Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów dla konsumentów. Konsumenci z pewnością uznają najniższe ceny oferowane przez Twoją konkurencję za atrakcyjne. Dlatego konieczne jest, aby ustawić obserwację cen, i to jeśli to możliwe, codziennie. Poznasz wtedy ceny konkurencji dla produktów lub usług podobnych do Twoich na rynku.
Pozwoli Ci to na ustalenie najlepszej ceny. Jest to cena, która uwzględnia jednakowo ceny konkurencji, Twoją marżę handlową, ale także pozycjonowanie Twojej firmy. Zauważ, że nie musi to oznaczać, że musisz sprzedać to, co sprzedajesz. Wyróżnienie się jako firma z wyższej półki może być również synonimem jakości.
JAKI BĘDZIE E-COMMERCE w 2021 ROKU?
E-commerce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Pandemia i lockdown przyśpieszają znacząco te tempo. Zamknięci w domach, zamawiamy wszystko czego potrzebujemy. Pod drzwi naszych mieszkań dostarczane jest jedzenie, a paczki możemy odbierać w paczkomatach. Jak zatem wygląda przyszłość e-commerce? Przed jakimi wyzwaniami stoją sprzedawcy internetowi?
Przede wszystkim wielka konkurencja. Aby sprzedawać więcej i zatrzymać klienta u siebie, trzeba się wyróżnić. Można zacząć od darmowej dostawy lub wprowadzenia wyżej wspomnianych paczkomatów w opcji dostawy. Jeśli jeszcze nie masz tej opcji u siebie, niezwłocznie zmień to. Możesz też popracować nad darmową dostawą.
Kolejnym wyzwaniem jest budowanie więzi z klientem. Obecnie np. portal Allegro buduje trendy proklienckie. Zacznij w swoim sklepie również stawiać na jakość relacji z klientem. Podstawą jest obsługa klienta, która powinna być na bardzo wysokim poziomie. Jeśli źle obsłużysz swojego klienta, znajdzie on inny sklep, w którym potraktują go jak kogoś ważnego. Przy tak dużej konkurencji warto zastanowić się nad tym głębiej i poprawić wszystkie rzeczy, które tego wymagają.