Wydrukuj tę stronę
niedziela, 25 kwiecień 2021 15:15

Jak klient wpływa na działanie firmy?

Wpływ klienta na firmę Wpływ klienta na firmę

Klient jest jednym z najważniejszych elementów, które odpowiadają za działanie naszego przedsiębiorstwa. To on powinien być dla nas punktem odniesienia przy dokonywaniu różnego rodzaju decyzji dotyczących naszego profilu i proponowanych przez nas usługach. Na nim też powinien opierać się nasz model biznesowy i sposób, w jaki pracujemy. Słowem, nasz klient, nasz pan.

 

Każdy klient trochę się różni

Klienci mają to do siebie, że przeważnie coś ich łączy, a coś ich różni. Na tych elementach wspólnych powinniśmy zbudować pewien uniwersalny model klienta, który może się u nas zaopatrywać, dzięki czemu będziemy mniej więcej wiedzieć, kto jest w naszej grupie docelowej i gdzie możemy go szukać. Natomiast te indywidualne elementy każdego z nich definiują nasze podejście do niego. Do każdego klienta powinniśmy podchodzić w inny sposób, zależnie od tego, w jakim jest wieku, czego oczekuje, jak jest jego wiedza i budżet. Poza tym dochodzi jeszcze charakter klienta, który również ma wpływ na sposób, w jaki będziemy z daną osobą pracować.

Klient powie Ci, czego potrzebuje

Klienci z regułą są w stanie nam powiedzieć albo zasygnalizować, na czym dokładnie im zależy. Oczywiście zdarzają się i takie osoby, które nie mają pojęcia, po co w ogóle do Ciebie przyszły, ale w ich przypadku wystarczy wiedzieć, co jest najpopularniejszym rozwiązaniem wśród twoich klientów. Co za tym idzie, klient jest w stanie ukierunkować nas w stronę, która najbardziej nam się opłaci albo pozwoli nam się wyróżnić na często przepełnionym rynku. Dobrze jest więc uważnie słuchać i notować, co dokładnie jest teraz w modzie i czego szukają ludzie, aby jak najszybciej podjąć się realizacji danego trendu i zarobić na swojej działalności jak najwięcej.

Klient definiuje to, jak pracujemy

To, czego nasz klient oczekuje, dotyczy także naszych godzin pracy oraz sposobu realizowania usług. Niestety wolny rynek działa tak, że to przedsiębiorca musi dostosować się do klienta, jeśli chce pozyskać ich jak najwięcej. Dlatego wszystko, co wiąże się z naszą działalnością, powinniśmy organizować w takie sposób, żeby przede wszystkim to klient mógł na tym skorzystać. Zacznij dojeżdżać, jeśli klienci często pytają o możliwość dojazdu do nich na miejsce. Wprowadzaj nowe kanały komunikacji, jeśli twoi klienci mówią Ci, że nie lubią prowadzić rozmów przez telefon. Poszerzaj zakres swoich usług w firmie, gdy klienci dają Ci do zrozumienia, że jest on za wąski.