Wydrukuj tę stronę
piątek, 12 listopad 2021 15:30

Metawersum: Była menedżerka Facebooka Francis Haugen ostrzega przed nowym projektem Zuckerberga

Francis Haugen ostrzega przed Metawersum Francis Haugen ostrzega przed Metawersum fot: youtube.com

Facebook jest w ciągu ostatnich miesięcy stale w centrum zainteresowania. O portalu społecznościowym (który jest teraz social mediowym hegemonem) Zuckerberga mówi się głośno od czasu ponad 6 godzinnej awarii. Brak dostępu do Instagrama, Messengera i Whatsappa poprzedził głośny wywiad Francis Haugen. Dziś sygnalistka znów mówi o Zuckerbergu i przestrzega przed jego najnowszym projektem.

Metawersum, czyli nowa, cyfrowa rzeczywistość

Facebookowa awaria, która miała miejsce 4 października, poprzedzona była wywiadem byłem menedżerki Francis Haugen. Kobieta ujawniła w nim, iż algorytmy Facebooka mają za zadanie przykuć uwagę użytkowników, dlatego często podsuwają treści, które nas angażują. Mogą być to posty podtrzymujące nasze zainteresowania sytuacją polityczną lub takie, które będą wywoływały w nas niepokój i wzburzenie. Dzięki temu użytkownik jest dłużej na portalu, co korzystnie wpływa na procesy marketingowe.

Francis ostrzega przed Zuckerbergiem

Co więcej, według Francis, Facebooku nie chroni młodych użytkowników przed przemocą i drastycznymi treściami, dlatego według Francis portal (a raczej już hegemoniczny twór) Zuckerberga nastawiony jest wyłącznie na generowanie zysku.
Francis ostrzega dziś także przed obecnym, nowym projektem twórcy Facebooka, czyli Metawersum. Jest to koncept wirtualnej, trójwymiarowej przestrzeni, w której użytkownicy będą mogli się spotykać i wchodzić ze sobą w interakcje, za pomocą specjalnie do tego przeznaczonych urządzeń, czyli jakiejś wersji gogli Oculus. Była menedżer ostrzega, że problemy i niebezpieczeństwa dziś widoczne na Facebooku przeniosą się za sprawą Metawersum do wirtualnej rzeczywistości.
Warto dodać, że sam Zuckerberg odniósł się do komentarzy oraz opinii Francis i uznał je za „skoordynowane wysiłki w celu nakreślenia fałszywego obrazu firmy”.

Artykuły powiązane